استاندار آذربایجان‌شرقی؛

کمیته امداد نقش مهمی در فقرزدایی داشته است

1398/12/21 - 17:25 - کد خبر: 16392 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های انجام یافته توسط اداره کل کمیته امدادخمینی(ره)، نقش بسیار موثری در فقرزدایی از جامعه داشته است و این اقدامات باید پرقدرت‌تر از گذشته همچنان ادامه یافته و در واقع فرهنگ کار خیر در جامعه افزایش یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با وی به مناسبت سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی، با اشاره به اندیشه عمیق بنیانگذار انقلاب اسلامی در تشکیل این نهاد، اظهار کرد: خوشبختانه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان، عملکرد بسیار مفید و موثری داشته و فعالیت های بسیار خوبی توسط این مجموعه در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و گسترش فقر ناشی از آن، افزود: باید سیاست های حمایتی موثری برای جلوگیری از گسترش فقر در جامعه، مطالعه، تدوین و تصویب شود و کمیته امداد می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

پورمحمدی با بیان اینکه در آموزه های دینی ما به دستگیری از محرومان و مستضعفان، تاکید ویژه ای شده است، افزود: باید فرهنگ سازی برای تشویق هرچه بیشتر مردم و به خصوص خیران برای حضور پررنگ در کارهای خیر افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه مسایل اجتماعی نیز قدردانی کرد و افزود: هزینه کردن در مسایل اجتماعی به منزله سرمایه گذاری برای آینده جامعه است؛ چون که ساخت هر مدرسه و یا هر مرکز فرهنگی دیگر از بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در آینده جلوگیری می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار مهم ترین اقدامات این نهاد در یک سال گذشته را تشریح کرد و گفت: مفهوم کمیته امداد نیازمند یک بازنگری اساسی است چرا که به عقیده برخی ها، کمیته امداد، صندوق صدقاتی بزرگ است در حالی که این مفهوم، تعریف درستی نیست.

محمد کلامی ادامه داد: فعالیت های ما منحصر به پرداخت مستمری به مددجویان نیست و در مسایلی همچون نشاط اجتماعی و امنیت جامعه نیز برنامه های مختلفی را اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار خانواده در سطح آذربایجان شرقی، زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، ادامه داد: با لحاظ چندخدمتی بودن برخی خانوارها این عدد به بیش از ۱۱۰ هزار خانواده در سطح استان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین برنامه ریزی برای اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان را اصلی ترین اولویت این اداره کل در سال آینده عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، با اجرای ده ها طرح اشتغال‌زایی بیش از ۹ هزار خانواده در سال آینده به صورت کامل خودکفا می شوند.
انتهای پیام/
کمیته امداد نقش مهمی در فقرزدایی داشته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار